" Always remember to slow down in life ; live, breathe, and learn ; take a look around you whenever you have time and never forget everything and every person that has the least place within your heart. ".
Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 11, 2012

KAWAN DATANG DAN PERGI




Assalamualaikum..

Kawan datang dan pergi,
Saya sangat banyak pengalaman tentang kawan sebegini,
Terutamanya di alam universiti,
Yelah, mungkin masing-masing dah pandai and matured enough and pentingkan diri sendiri,
Mereka-mereka ini mungkin mengamalkan 'friends for granted' kot,
And..I'm tired enough of this kind of friends,

Sehinggalah hari ini,
Mereka-mereka ini hanya mencari saya hanya bila memerlukan bantuan,
And when there are not in problem, they are with other friends,
So kirenye macam saya ni kawan bila perlukan bantuan sajalah kan,
 
Dulu saya mudah dipijak oleh kawan-kawan yang sebegini,
Tapi sekarang saya lebih tegas dan tidak memberi muka kepada spesis ini,
Saya lebih berdikari dan sudah tidak bergantung kepada kawan-kawan,
Tapi saya tidak nafikan yang kawan itu perlu,
Cuma jangan biarkan mereka tikam kita dari belakang,
Siapa yang baik dengan saya, saya akan lebih baik dengan dia,
INSYAALLAH...

Ini adalah pedoman buat saya,
ALHAMDULILLAH, hari ini hidup saya ceria tanpa spesis itu ;)


No comments:

Post a Comment